Kurser 2024 / Udvikling af pædagogisk praksis i skole/daginstitutioner - 40 timers kursus

Udvikling af pædagogisk praksis - 40 timers kursus

Kurset er et systemisk baseret 40 timers kompetencegivende efteruddannelses-forløb, og med lærere eller pædagoger som primær målgruppe. Uddannelsen veksler mellem teoretiske oplæg, aktiviteter, øvelser og cases. Den gennemgående teoretiske tilgang er den systemiske, Narrative og anerkende teori, og vil arbejde med f.eks.: Maturana, Bateson, Michael White, Karl Tomm, Steven Shazer/Enzo kimm, Annelise Schibbye, Ben Furmann, Daniel Stern og Marlborough projektet i London.

Du får på den måde en grundig indføring i den systemiske tankegang, herunder løsningsfokuseret teori, narrativ teori, mentalisering og eksternalisering, og gennemgående har vi fokus på hvordan denne teori kan anvendes i forhold til din praksis i folkeskolen, i et specialpædagogisk skoletilbud, eller i daginstutionen.

 

Kurset er særlig velegnet til lærere, pædagoger og andre personaler som i det daglige er udfordret på skolens/daginstitutionens arbejde med inklusion. 

 

Målgruppe for kurset er: Pædagoger/pædagogmedhjælpere i vuggestue/børnehaver, lærere i folkeskole og specialiserede skoler, inklusionsvejledere, AKT lærere, Familieklasselærere, Familiegruppepædagoger og andre med interesse for den systemiske/ anerkendende tilgang til forældre og elever/børn. I sammenhænge, hvor der er behov for en særlig indsats (forbyggende indsats) for børn/elever fra 0 - 15 år, giver kurset mulighed for at træne og arbejde med konflikthåndtering, forældresamarbejde ud fra egne cases.

 

Formålet med kurset er du som lærer/pædagog  m.fl.får nye metoder til at udvikle din pædagogsike praksis i forhold til børn/elever med særlige behov - og gennem dette arbejde øge elevernes læring og trivsel. Du bliver ligeledes fortrolig med arbejdsmetoden "Værdiskabende Forældresamarbejde" - baseret på forskning i forældresamarbejde, der med konkrete eksempler viser hvordan et tæt og ligeværdigt forældresamarbejde kan understøtter barnets/elevernes læring og trivsel. - herunder også din trivsel som lærer/pædagog.

 

Hvad får du ud af kurset og hvad er effekten hos børn/forældre

- Kompetenceløft til skole/pædagogisk personale

 

Elerverne / børnene:


- Forebyggelse af angst

- Forebyggelse af skolevægring

- Et stærkt og tæt forældresamarbejde

- Børn i trivsel

Ud over denne gevinst er der også store besparelser at hente, når vi undgår at sende børn i specialtilbud og/eller igangsætte forvaltningsindsats.

 

Kurset har fokus på lærere og pædagoger som arbejder med børn/elever der bl.a. har brug for at blive bedre til:

 

- at koncentrere sig

- sidde stille

- have fokus på læreren/pædagogen

- bevare roen 

- ha´ det godt socialt med kammeraterne

- komme til tiden om morgenen 

- deltage aktivt i planlagte aktiviteter

 

Kurset er et ca. 40 timers forløb som UPP-konsulenterne udbyder i hold af max. 20 lærere/pædagoger af gangen.

 

Er du interesseret i at deltage i dette kursus bedes du tilmelde dig på mail, og evt. ringe til Carsten på: 93 91 48 08.

40 timers (5 dage) Inklusionskursus -                   Sjælland: løbende 2024
 
40 timers (5 dage) Inklusionskursus -                   Fyn: løbende 2024
 
40 timers (5 dage) Inklusionskursus -                   Jylland: løbende 2024
 
 
Der vil blive udleveret kursusbevis på sidstedagen for kurset.
 
 
Tilmelding på: upp-konsulenterne@hotmail.com  
 
www.upp-konsulenterne.dk | CVR: 35638369 | Kildegårdsvej 5, 4200 Slagelse - Denmark | Tlf.: +45 93914808 | upp-konsulenterne@hotmail.com